Δευτέρα 11 Μαΐου 2009

Μια μέρα μετά τη γιορτή της μητέρας

Eχθές, Κυριακή, ήταν η παγκόσμια γιορτή της μητέρας. Είμαι κόρη, οπότε όφειλα Χρόνια Πολλά στη μαμά μου, αλλά και μάνα, οπότε περίμενα από τα παιδιά μου ευχές.
Αυτό, για να κάνω μια αναφορά στη χθεσινή γιορτή, που αμφιβάλω αν υπάρχουν blogs, έστω ένα 5%, που δεν έκαναν σχετική ανάρτηση.
Όλες αυτές τις παγκόσμιες ημέρες εγώ δεν τις πολυπιστεύω.
Κάτι σε υπερκαταναλωτισμό μου φέρνουν. Τέλος πάντων. Άλλο θέμα.

Με την αναμονή των πανελληνίων εξετάσεων είμαστε κάπως περίεργα στο σπίτι μας. Δεν παύει όμως να είναι Κυριακή, που σημαίνει μια πιο χαλαρή μέρα για μένα, αφού δεν πάω στη δουλειά. Δεν είμαι από τις γυναίκες που μόλις βρουν λίγο ελεύθερο χρόνο πέφτουν με τα μούτρα στην εξόντωση κάθε είδους μικροοργανισμού ή ακάρεως που κυκλοφορεί μέσα στο σπίτι, άρα η χθεσινή μέρα ήταν μια πάρα πολύ ωραία μέρα για να την χαραμίσω κλεισμένη μέσα.
Κάποιοι τολμηροί, μαζί και ο μικρός μου γιος, άρχισαν κιόλας τα μπάνια, αλλά εμένα αν δεν μπει Ιούλιος..., το κυματάκι δεν με βρέχει!

Πήρα λοιπόν τον ανατολικό δρόμο να πάω σ' ένα κοντινό χωριό να βρω μια φίλη. Δεν ήταν η πρώτη φορά που έκανα τη διαδρομή, αλλά με τέτοιο καιρό και με μηδενική κίνηση, την απόλαυσα κυριολεκτικά. Χάζευα δεξιά και αριστερά το ανοιξιάτικο Ρέθυμνο, με το ραδιόφωνο στο Δεύτερο πάντα. Κάποια στιγμή πέρασα από έναν τριανταφυλλόκηπο. Μέχρι να συνειδητοποιήσω τι ήταν, είχα φύγει μακριά, αλλά στην επιστροφή...σταμάτησα.
Η είσοδος ενός εργοστασίου ήταν που φτιάχνει ζωοτροφές. Οι εγκαταστάσεις κλειστές λόγω Κυριακής κι εγώ βρήκα χώρο και χρόνο και πήρα τη φωτογραφική μηχανή. Πραγματικά δεν ήξερα τι να πρωτοφωτογραφήσω.
Άμα είναι μερακλής ο άνθρωπος... είναι παντού και πάντα!



Ε, λόγω της ημέρας, αφιερώνω αυτά τα τριαντάφυλλα στη μητέρα μου.
Πρόσφατα διάβασα και το παρακάτω ποίημα, που δεν το ήξερα, και το κράτησα εδώ.

ΔΑΚΡΥΑ -Ν.Λαπαθιώτης

Δεν είναι τίποτα στο σπίτι, Μάνα μου
να μη Σε φέρνει ολάκερη στη σκέψη,
- και μήτε τίποτα στη ζωή μου, Μάνα μου
που να μη τόχεις κάπως σημαδέψει.

Κι ούτε που κάνω βήμα, τώρα, Μάνα μου,
χωρίς οι λογισμοί Σου να με ζώσουν
καθώς αγγίζω ή αντικρύζω, Μάνα μου
το καθετί που μεταχειριζόσουν.

Κι όχι το καθετί, μονάχα, Μάνα μου,
δικό Σου, είναι μονάκριβο για μένα,
μα ως και τα μέρη, που περνούσες,
Μάνα μου, κι εκείνα τα θαρρώ σαν αγιασμένο.

Κι όχι τα μέρη εκείνα, μόνο Μάνα μου,
κάτι, για μένα, έχουν του παραδείσου,
- μα ως και τον ίδιο τον εαυτό μου, Μάνα μου,
τον αγαπώ, γιατί ήτανε παιδί Σου...

12 σχόλια:

Artanis είπε...

Λαπαθιώτης, υπέροχος...Κι εκείνος δεν άντεξε πολύ μετά τον θάνατο των γονιών του...Δύσκολοι καιροί...
Νά 'σαι καλά Φωτεινή μου, πανέμορφες οι φωτό και το ποίημα...

Sophia Kollia είπε...

Αχ Φωτεινή! Τα τριαντάφυλλα είναι ένα όνειρο! Χρόνια πολλά για την μαμά σου, αλλά μη περιμένεις από τα αγόρια και πολλά πολλά! Για να δούμε τωρα με τις εξετάσεις, και όλα τα άλλα...θάρθουν και του χρόνου!
Καληνύχτα καλή μου!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Συγκλονιστικοί στίχοι...

Καλο σου βράδυ,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

VAD είπε...

Οντως αυτέ οι γιορτές ειναι καταναλωτικού χαρακτήρα,τους δικούς σου ανθρώπους τους τιμάς κάθε μέρα,δεν περιμένεις μια ιδιαίτερη μέρα για να τους τιμήσεις...
- Στο ρυθμό των εξετάσεων η οικογένεια;
Καλή δύναμη,
καλη επιτυχία ευχομαι

Σπύρος είπε...

Ομορφο ποστακι ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ :)

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Ετεροχρονισμένα χρόνια πολλά, Φωτεινή ( αλλά... με τόκο! ) :-)

Και ευχές για το γιο των εξετάσεων!

Ra Ma είπε...

Καλή επιτυχία στις εξετάσεις να σας πω και χωρίς άγχος.

"Αγαπώ τον εαυτό μου γιατί ήτανε παιδί σου", δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι!!!

Πάω να παραγγείλω τροφή για το καναρινάκι μου ...στον μερακλή!!! :))

Άστρια είπε...

Ξεκούραστη χαλαρή αυτή η ανάρτηση, κυριακάτικη!

Όμως εγώ πέρασα για να ευχηθώ για τον γιό σου, καλή επιτυχία στις εξετάσεις!!!

Κατερίνα δε 'στάπα; είπε...

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στο παιδί!Φιλάκια! Η σκέψη μου κοντά σας!

Φωτεινή S είπε...

Λίγο πριν φύγουμε για το σχολείο, σας αφήνω τις ευχαριστίες μου για τις ευχές σας.
Ειλικρινά με συγκινείτε, φίλοι μου, που θυμάστε το παιδί μου!
Σας ευχαριστώ πολύ πολύ!

Unknown είπε...

Φωτεινη μου κλη επιτυχια για σημερα. η αγωνια μας σε συνοδευει και οι ευχες. Φιλια

katrine είπε...

@ Φωτεινή : Φοβερός στίχος!!Τα τριαντάφυλλα στα προσφέρω για καλή δύναμη και συνέχεια στις εξετάσεις. Καλή επιτυχία στο παιδί Φωτεινή μου.Φιλιά